به گزارش شهرآرانیوز، محمود امانی طهرانی امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با حضور نمایندگان معلمان و مدیران مدارس در شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: تعلیم و تربیت عرصه عمل آگاهانه ملت برای پرورش دانشآموزان است.
وی افزود: هر فردی در این مسیر گام برمی دارد یک همکار این نظام محسوب میشود، امیدوارم بتوانیم با نقش خوب خود در تعلیم و تربیت فرزندان خود بیشتر تعامل کنیم و بتوانیم خادم این نظام باشیم.
امانی طهرانی بیان کرد: اگر درباره اهمیت و تاثیر مدرسه در توسعه شخصی خانوادهها اطلاعات بیشتر داشته باشیم و به دیدگاه روشنی برسیم کارها بهتر پیش میرود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: مدرسه بسیار مهم است، باید مدرسه را بر صدر موضوعات نشاند، چراکه مدرسه ارزانترین و پایدارترین راه برای رسیدن به تمام آرزوها در کشور است.
وی گفت: باید مبادی تولید بی سواد مسدود شود، مسئله بی سوادی مهمترین وظایف ماست.
امانی طهرانی با بیان اینکه مسئله بی سوادی ساده نیست، خاطر نشان کرد: پوشش تحصیلی وضعیت خوبی پیدا کرده و در کشور هم تثبیت شده است. باید دانش آموزان به مرحله اولیه سواد، سپس سایر سطوح سواد دست یابند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مسائل مربوط به معلمان اهمیت بسیاری دارد و اولین قدم برای بهبود امور معیشتی آنها همتراز کردن حقوق معلمان با سایر کارکنان دولت است.
وی همچنین درباره آموزش پس از دوران کرونا برای دانشآموزان اظهار کرد: در مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش، فرمول مواجه آموزشی در دوران پسا کرونا به صورت آموزش ترکیبی مشخص شده است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش برای دوران پس از کرونا سیاست مشخصی داشت و کارهای ترویجی برای بازگشت به مدرسه را دانجام داد.
امانی طهرانی افزود: باید از فرصت و تجربه پیش آمده در دوران کرونا برای بدست آوردن فرمولهای مناسب برای گشایش فرصتهای آموزشی بهرهمند شد.
وی با بیان اینکه نامهای در خصوص امتحانات دانش آموزان به وزیر آموزش و پرورش نوشته است، یادآور شد: نامهای به وزیر نوشتم که امتحانات دانش آموزان توسط معلمان مورد بررسی علمی قرار گیرد و برای جبران افت تحصیلی، در تابستان تجویزهای انفرادی صورت گیرد و مدارس برای سال آینده دادههای بدست آمده از دانش آموزان را مورد توجه قرار دهند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: باید به نمرههای معلمساز دانش آموزان اعتماد کرد و این نمرهها به عنوان دادههای علمی مورد بررسی قرار گیرد.
امانی طهرانی درباره نقش شورای عالی آموزش و پرورش در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: نقش شورای عالی آموزش و پرورش در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کمرنگ نبوده، در مصوبه ۸۳۳ و نظام تعلیم و تربیت نقش جدی داشتیم، اما در پارهای از مسائل، ارزیابی موضوعات فراتر از یک حوزه است، اقتضای کار این طور است که نقش شورای عالی آموزش و پرورش کمرنگتر میشود.
وی با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش در موضوع کنکور هم در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی شرکت داشته است، گفت: آموزش و پرورش مراقبتهای خود را با وسواس دنبال میکند، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنکور گامهای مناسبی برمیدارد و امیدواریم امتحانات نهایی در صحت و امنیت برگزار شود.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی از سالهای قبل در شورای عالی انجام شده و در مراحل بعد در مجلس از مواد اولیه شورای عالی آموزش و پرورش استفاده شد، اما آنچه مد نظر شورا بود، مورد استفاده علمی قرار نگرفت.
امانی طهرانی افزود: در مسئله رتبه بندی کیفیت کار معلمان را باید مبنا قرار دهیم، شورای عالی میگوید که کیفیت باید مبنای جبران سابقه خدمت قرارگیرد.
وی ادامه داد: رتبهبندی بایدبراین اساس شایستگیهای تخصصی و حرفهای معلمان باید مورد توجه قرار گیرد و ارتقا به طور جدی به سنجش و تاثیر در اهتمام رتبه صورت گیرد.
منبع: ایرنا